21 november 2009

~ Lördag ~

I dag var Saga snäll nog att ge sin mamma sovmorgon. Så idag känner jag mig lite mera utsövd. Det kommer bli en relativt lugn dag. Med undantag att vi ska röja i uteförrådet.

Igår var vi iväg nästan hela dagen. Åkte hemifrån vid 9-tiden & var hemma igen vid 16-tiden.  Först tog vi en sväng på stan & inne på Stadsmissionen hittade jag ett örngott & en vägglampa som vi ska sätta i Elins rum. Ska byta ut ikealampan som hon har nu. Försöker få in lite mera vitt i hennes rum. Då man bor i hyresrätt kan man ju inte göra precis som man vill med väggar & färg. & jag hade ju aldrig anat att jag skulle fastna i shabbyträsket. Isåfall hade jag ju valt en lite mer ljusare & diskretare tapet.

Ute på Plantagen hittade jag brunt inslagspapper & en jättefin kula. Har tänkt försöka i år att slå in julklapparna så de ser ut som förr i tiden. Har väl aldrig gillat de här papprena med tomtar m.m. Tycker det är snyggare med brunt papper, snöre & någon tag. Skrev ju ut fina tags häromdagen som jag ska använda.

11 kommentarer:

  1. Visst blir man lite mer begränsad när man bor i en hyressätt men jag försöker se det som en utmaning :o)Plantagen har mycket fint, även jag har köpt ett par rullar brunt inslagspapper, såg i den nya jultidningen att nån slagit in med sånt papper och sen lagt på ett tårtpapper innan hon satte snören om och det blev himla fint så det ska jag nog göra på några av mina klappar :o)
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Hallå Titti,
    vad fint det kommer att bli i Elins rum! Det är inte samma sak i en hyresrätt som i ens egna boendet, för man förlorar väldigt mycket om man skulle flytta, vilket är helt annorlunda när det är bostadsrätt då värdet ökar bara mer i värdet. Håller med om att det är finare med brunt inslagspapper än en massa tomtar, det kommer att bli superfint gammal look!

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. Jag bor oxå i hyrerätt, men här verkar grannarna göra lite som dom vill...slår ner väggar och sätter upp nya, målar och fixar...så då gör väl jag det med då, hihi!
    Å du vet jag har heller aldrig gillat papper, gardiner mm, med en massa tomtar på...har kört på brunt papper i flera år nu! Det kan man ju piffa till så fint!

    Jo jag har en del best nu, men jag kör på för fullt!
    Den bonaden du menar, tar en hel del tid att göra så det dröjer lite innan den är klar! Den bli ju ganska stor! Men fundera du och hör av dig! Förresten jag såg en bild nånstans på en löpare med fransad kant, och texten skriven på långsidorna...skitsnyggt!

    Ha en bra dag vännen!
    Kramis Anki

    SvaraRadera
  4. Låter som en rolig dag. Har också varit på ranten som vi säger här uppe i norr. Har handlat massor av kläder till Mini, hon växer ju så det knakar:). Svårt är det också när hon vet PRECIS vad man ska ha och jag kan säga att det är rosa och lila och glitter så man kräks. Not my style men hon är ju glad i det och det är ju viktigast försöker jag tänka och lägger sorgset bort de fina broderade tunikorna som jag tittar på som hon INTE vill ha:).
    Skönt att du fick sovmorgon:).
    Kram
    /sara

    SvaraRadera
  5. Hallojsan!!!
    Jo de galet dyra ,men vill du så är jag betydligt billigare =)
    Blir snart gråhårig av tanken på att det snart är jul och pengarna syns knappt. Så less på det nu!!!!!
    Ha en fin dag.
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  6. Nu är jag tillbaka, fastande med sprayburken i handen =) hihihi.
    Jo en flaggvimpel med 7 st (eller fler) flaggor tar jag 150 kr för..
    Usch nu verkligen stinker vårat hem, får hålla för näsan tror jag hahah..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dina julklappar kommer bli jättefina!!! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag har också köpt hem brunt papper, har använt det ett par år nu o dom blir så fina!
    Jag undrar var du hittade sidan med tagsen, dom tycker jag såg så fina ut!
    Kram cilla

    SvaraRadera
  9. Kikar in lite snabbt för att önska dig en bra start på veckan!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Åh så härligt med lite sovmorgon!! Ha en fin start på nya veckan! Kram petra

    SvaraRadera
  11. Hej Titti!
    Tack för besöket hos mig, nu hittade ju jag till din trevliga blogg!

    Kommer bli jättefint att slå in julklapparna i mer gammaldax stil med snöre o brunt papper, det har jag gjort några gånger. Har dessutom klistrat på bokmärken i gammal stil (med änglar o tomtar) och det blev riktigt snyggt!

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

♥ Tack för din snälla kommentar ♥