13 december 2009

~ Pepparkakor & lussebröd ~

Idag är det tredje advent & lucia, så igår bakades det. Tjejerna bakade pepparkakor & Leif bakade lusselängder. Jag tror småtjejerna tycket det var kul att baka med storasyster & tvärtom. Utanför hade vi tänt vår lyckta & senare började det falla små snöflingor. Julkänslan börjar  infinna sig mer & mer här trots allt tror jag. Jag hoppas verkligen det kan komma mera snö innan jul & att det får ligga kvar länge.

Ha en mysig lucia där ute i stugorna. Här luktar det gott idag med nejlikeprydda apelsiner.



4 kommentarer:

  1. Man får julstämning bara av att titta på dina fina bagare. Peppisar o saffran, två av julens viktigaste dofter tycker jag.
    Hoppas det börjar kännas bättre nu o att du får en skön jul!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att baka! Låter som om du är trött och sliten. Hoppas du piggar på dig. Önskar dig en fin lucia.
    Kram
    /sara

    SvaraRadera
  3. Härligt med lussebak!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  4. Hejsan, vad mysigt att hela familjen bakar, jag känner lukten ända hit av nybakt!
    Jag har också bakat idag kanelhjärtan!
    men jag var helt ensam, men det gick bra ändå, mina barn är stora och har flyttat hemifrån.
    Men till jul kommer dom hit till oss!
    Hoppas du får en underbar fortsättning på veckan!
    Ta vara på ljuset, det mår man bra av och blir så piggelin.
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera

♥ Tack för din snälla kommentar ♥