09 juni 2009

Loppis



Igår var jag, Elin & min väninna M på loppis i Fornåsa. Oj oj så mycket grejer det fanns. Hela tre våningar med "bråte". Köpte iallafall 2 små silverfat. Kostade 10:- st. Ska åka dit fler gånger sa vi.
Idag har inte hänt så mycket. Har sett på film när Saga sov . & har plockat ur & in i diskmaskinen. & så kom ett brev från en advokatfirma. Det blir visst rättegång mot honom som utnyttjat min dotter. Men det är inte mer än rätt.....de ska banne mig inte få hålla på!!!






[kl 13:34 ]
Tänkte bjuda på lite bilder av gamla saker som jag har här hemma. Titta & njut .




En gammal köksvåg som jag köpt på loppis, långt innan jag blev intresserad av shabby chicinredning




Min morfars gamla kaffekvarn




En liten del av en servis som tillhört min morfar

7 kommentarer:

  1. Finns det loppis i Fornåsa..det är inte så långt från mig..kanske man skulle åka på. Vet du några tider?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vilka fynd, de där faten har blivit dyrare och dyrare. Jag har varit i Fornåsa ett par ggr men tyckt att det varit svårt att få en överblick över vad de har. Finns så mkt saker överallt.

    Hoppas att det går bra med rättegång och allt. Har inte en aning om vad det handlar om men förstår att det kan ta mkt på en med en stundande rättegång.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Hejsan!!!
    Ska ta tag i bloggbakgrunden nu ikväll. Min hjärna har kopplat bort sig själv hihi.
    Annars är det bara bra, hur har du det? Bra hoppas jag =)
    Jättefina gamla ting du visar, vill så gärna ha en våg men hittar ingen =( men jakten går vidare =)
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  4. Oj det lät inte alls roligt med rättegång?
    Håller tummarna att det går bra.

    Men din bakgrund är hur söt som helst ju =)
    Kram fia

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vad kul att du gillade sommarpresenten. Den se exklusiv ut den flaskan...och kommer från....Maxi = ). För 29 kr får man denna fina flaska och dryck. Perfekt frökenpresent. Jag borde bli sponsrad snart, hi,hi...dessa flaskor har jag nu köpt MÅNGA av, både hem och som present.

    Hoppas det går bra med rättegången. Lät som du har haft det mycket kämpigt. Bra att du tar tag i det och hoppas att de åker dit de som ska sättas dit, mycket bra gjort av dig!!!

    SvaraRadera
  6. Go dagens!!
    Jag kommer att ha en till utlottning snart =)
    Faten är hur fina som helst !!! =)
    Ja jag hoppas han får sitt straff.
    Många kramar Fia

    SvaraRadera
  7. Kul att du är med och tävlar hos mig. Riktigt fina saker du visar. Jag har också sådant som jag har köpt för längesedan och som åker fram nu..
    Kram/Åsa

    SvaraRadera

♥ Tack för din snälla kommentar ♥